Sidor

fredag 4 januari 2013

December i mobilen


Började spela in min julkalender och pyntade i palmen!


Mamma fyllde femtio och vi bodde vid havet, klinkade gitarr, pratade politik och spelade pictionary.

A.

Ägnade mig mest åt att spela in, klippa ihop och ladda upp julkalender.

Skulle tittat på The Hobbit men hann inte så fick istället skratta lite åt att det ser ut som att Galadriel visar fuck you på affischerna. 

Byggde snölykta!!

Var en working girl på kontoret.

Var på min livs första julfest på en arbetsplats (!!!). Vi var på Tylöhus och det var superflott.

Sedan dansades det. 

Spela in dag in och dag ut.

Grannarnas julbelysning som blir till ett uppdukat bord för spöken och skator.

Vi högg (sågade) oss en gran.

Hittade en sjuk pälskeps på kupan och förstod inte alls vem som skulle kunna bära upp den tills jag såg en tant på stan med en likadan. Fantastiskt. (Köpte inte den)


Vår förfest invaderades av ett fantastiskt, skrålande luciatåg!

Sedan gick vi till kåren och kikade på Panda Da Panda.

Var på Laholmsslätten.

Gjorde en pepparkaksgubbe.

Pyntade granen och A såg välartad ut.

Fick hem vår nya fina Yamaha.

Var ledsen för att jag inte längre får se det snöa i Bergmansalen på Sture.

Hängde på kontoret.

Fick jätteblanka bestick i juklapp!

Tittade igenom min frimärkssamling under min hemvändning.

La upp det sista avsnittet av julkalendern och det kändes fantastiskt.

Mamma försökte lära mig noter.

Tittade på jordgloben som A hade fått av sin bror och fantiserade om obebodda delar av Ryssland.

Bandet med det okända namnet hade rep hos oss och jag var med på ett hörn.

Tittades på karta och pratades mycket om julmust, baskrar och annat.

A målade en bild av mig.

Lagade nyårssupé, tittade på bilder från året, gjorde nyårskonstverk, blev skjuten på med raketer, skålade i regnet under folkparkens triumfbåge. Nu är 2012 slut och det har varit ett jävligt bra år. 
Nu mot nästa!

1 kommentar:

  1. Fy fan vad mycket det har hänt här,...det hade jag inte en aning om. Gillar bokmärkena, en sorts enkel genialisk humor. Gillar Ankorna, alltid pålitligt naturella. Det märks att du blivit äldre också, naturella. Jaså, din mamma har fyllt femtio, det var roligt det för henne.
    Lasagne-tårta?

    SvaraRadera