Sidor

onsdag 14 september 2011

Nu, var är jag just nu?
Precis där jag vill vara
eller bara där jag hamnade.
Slump. Hela världen är en organiserad slump.
Jag har hela livet framför mig, men samtidigt känns det som att det är hela livet jag lämnar bakom mig. Jag har inte tänkt längre än såhär.

Hela sommaren har varit lite dimmig. Jag har känt mig sjuk. Jag tror inte att jag är sjuk. Jag har känt mig sjuk. Kanske är det framtiden. Kanske är det bara en jävla infektion som inte behagar synas på blodprov. Blodprov gör förresten inte ont att ta. Inte ens i fingret. Jag har växt ifrån det.

Men just nu. Var är jag nu?
Man kan inte påstå att någonting är som förut. Bara jag. Jag är som förut.
Jag har växt ifrån ständig förändring.

Där jag bor täcks vardagsrummet av en röd ryamatta.
Där jag bor finns det fler instrument än vad man orkar spela på.
Där jag bor sover man i en vit dubbelsäng och vaknar aldrig ensam.
Aldrig ensam.

Det är där jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar