Sidor

tisdag 7 december 2010

Dag 3 - Mina föräldrar

Jag känner lite såhär, att jag vill inte hänga ut någon så jag tänkte väldigt subjektivt försöka berätta om mina föräldrar.

Mina föräldrar är lite som superhjältar. De har sina vanliga knegjobb men i själen är mamma författare och pappa arkeolog. Bruce Wayne by day, Batman by night.

De gör vad de älskar men på ett sådant sätt att de slipper göra sig beroende av lönsamhet. Och det tycket jag är väldigt sympatiskt. Båda är lika ambitiösa och engagerade i det de gör och de gör det fantastiskt bra.

Jag ser upp till deras sätt att skapa hem. En varm känsla som börjar i magen och sprider sig ända ut i fingertopparna. Att sätta på en kanna te och bara prata om livet en hel kväll. Att de alltid alltid alltid har tid för mig. Att de alltid alltid alltid försöker hjälpa mig, och bolla tankar med mig och detaljanalysera varje ord som kom ut ur hans mun. De är alltid stolta över mig, vad jag än gör.

Att berätta hur de är, är att berätta hur jag är och hur jag blev så.

2 kommentarer:

  1. Dina föräldrar är awesome =)

    SvaraRadera
  2. "Att berätta hur de är, är att berätta hur jag är och hur jag blev så. "
    Du är inte blygsam i onödan! :D

    SvaraRadera