Sidor

måndag 6 december 2010

Dag 1 - Om mig

Hej hej och Goddag.
Jag är som alla andra, en människa med tio fingrar, tio tår med alldeles unika avtryck på och några organ placerade innanför hudlager, fett och muskler. Sjutton år är jag också. Det finns hundratjugoniomiljardertvåhundranittiosjutusensexhundra sjuttonåringar i världen så hur speciellt är det liksom.

Det är svårt att avgöra vad det är som definierar en. Inga människor är ju trots allt likadana även om det kan verka så ibland. Så många kloner på gatorna, men på många sätt är vi nog alltid ganska lika varandra.
Men vem är då jag?

Det kanske är mina blå ögon, de som jag alltid vetat att jag haft. För det var alltid det mormor sa till mig när jag kom på besök hos henne i det där radhuset. "Vilka blå ögon du har!".
Det kanske är min nyfikenhet på allt som avviker från normalitetens brus. Att jag vill komma nära det, långt innanför skinnet.
Mitt kontrollbehov som jag desperat försöker växa ifrån.
Mitt sätt att mala sönder sorgen som uppstår ibland och sedan blåsa iväg den ur handen över öppet hav.
Mitt öppna naiva hjärta alltid berett att älska.
Min stolthet.
Min melodramatik, den jag älskar som en anorektiker älskar sin anorexia.
Min självständighet, den som ibland frontalkrockar med det sociala livet och kärleksspelet.
Min ärlighet som jag försöker upprätthålla med all energi jag har.

kanske

2 kommentarer:

  1. Du glömde nämna din totala självkännedom.

    SvaraRadera
  2. Och din totala brist på självkännedom :)

    SvaraRadera