Sidor

måndag 9 november 2009

do you want to go to the seaside, i'm not trying to say that everybody wants to go

hej hopp

idag har varit bra
började med en konstig känsla av okontrollerade känslor som bubblade upp i form av skratt och gråt (det var ganska underhållande)

ett litet scenario:
jag, anna och sara står längst fram i klassrummet på svenskalektionen, vi ska hålla ett litet muntligt föredrag om Bob Hansson (ja, han förtjänar att ha sitt namn skrivet med stora bokstäver) och om recensioner i allmänhet. Vi står tysta i några sekunder, lagom för att mina fnissiga och bubblande känslor ska explodera åt alla håll och kanter. Jag bryter ihop, totalt, tillsammans med anna och tillslut sara. Tårarna rinner och jag kan inte trycka ner det. Vi blir tvungna att gå ut ur klassrummet och låta allt rinna över och bort. Efter en stund har jag lyckats samla mig någorlunda. Vi går in, håller föredraget, jag får Gplus, det är inte okej. Fram till att det gick upp för mig att jag faktiskt skulle bli betygsatt, bedömd så var det här den bästa morgonen på ett tag. Och mina morgnar har förbättrats drastiskt sedan jag hamnade på Sture, underbara Sture.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar