Sidor

tisdag 4 september 2012

Augusti i mobilen

Båtknän, Danmark, nätter, dagar, hästar, spelningar, böcker, nollning, Stockholm och Coldplay.
Månaden var Augusti.

Slog mitt knä blått när vi åkte båt.

Sedan åkte vi lite till.

Hängde på backen med den läskiga mannen med fiskarna.

För att smyga vidare till Köpenhamn för att titta på fina lpomslag. Bland annat.

Bambucykel.


Och poetiska meddelanden på toaletten.

 
En kväll vankades det kalas. Helt plötsligt blev det kostymtvång. Jaja.

Vi hängde på luckan. Helt jäkla fantastiskt roligt.

Och gjorde lite reklam.

Pysslade en del.


En morgon åt vi frukost vid "stenarna". Anton byggde högst torn.

Sedan åkte vi till Norrvikens trädgårdar.

En annan kväll av looppedalshäng och konstigheter.

En dag åkte vi till stadsbondgården. Där fanns fina hästar. 

Och grisar.

Sedan hittade jag en cool bok på Emmaus. Som man kanske önskat egentligen inte fanns.


Sladdhärva i vardagsrummet.

Hade tv-spelsdag med Jimi.

Började brottas med första skolboken.

Hittade hemliga dörrar.

Kikade på OS.

Tittade på hur vår blomma för dagen klättrade sig längs balkongräcket.

Och på hur de blommade en för en.


Hängde lite på Söderpiren.

Och hängde tvätt.

Hade en nostalgisk kväll med mina gamla anteckningsböcker och prisrosetter.

Pluggade och drack smoothies.

A fyllde år och vi var ute hela dagen.

Någon hade berättat för min mamma att om man vill bli bra på att rita så ska man rita av stenar så det var vad jag gjorde.

Och lite löv också.

Fotograferade en familj i den här fina miljön på Galgberget.

Var ute en natt och luftade Pluras hatt.

Åkte till Malmö och tyckte de var lite småsinta.

Men de hade åtminstone fina solrosor.


Och en ascool bokiglo som Jon hängde lite i.

Spelade på Rotundan en kväll.

Kändes som om hösten började komma.

Och så började den fantastiskt konstiga nollningen.

Och vi skrek och sjöng och jag blev skriknolla och skrek högst av alla tills jag hörde om någon som fått knutor på sina stämband och sjöng försiktigt istället.

Generalen <3 p="p">

Legolasse


Andra generaler på nollepuben.


Min nollemarkering när allt var slut. Jag skulle gärna vilja förklara allt men mycket går inte att förklara.

Spelade på min kompis festival By the woods.

Där var det burka som gällde.

Sedan tog jag mitt pick och pack och drog till Stockholm.

Åkte buss i regnet.

Stationstoalett. Ibland kan jag bli så arg på mig själv för att jag inte använder min riktiga kamera så ofta.

Efter Coldplay. Sjukaste konserten någonsin.


På vägen hem. Tio minuters väntan i Klippan kan enkelt kännas som en timme.

Och titta vad jag fick med mig hem från storstan! När jag provade den på Beyond Retro kom en kvinna fram till mig och sa att jag var tvungen att köpa den. Att jag skulle ångra mig hela livet annars. Jag tror i och för sig inte det hade varit sant men jag köpte den och jag är jättenöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar