Sidor

onsdag 11 januari 2012

Hej hej! Några sammanfattningar av mitt januari till december (år) har inte dykt upp här så nu snodde jag en prima lista!

Hur har 2011 varit för mig?
- Som en enda stor hemlighet. Jag som alltid hatat hemligheter insåg i början av året hur fruktansvärt skönt det är att ha någonting som ingen annan känner till.

Blev jag kär i år?
- Ja, yes, oui och si!

Något jag önskar att jag hade gjorde mer?
- Skött mitt internetliv kanske. Fast samtidigt är det väl inte något att skämmas för när ens riktiga liv tar för stor plats för att kunna sammanfatta i en liten blogg.

Något jag önskar att jag gjorde mindre?
- Oroat mig över fysiska besvärligheter.

Bästa minnet från 2011?
- Vi hade haft en underbar spelning och var ute och firade på kvällen. Jag hade en för kort klänning på mig och kom in på ett ställe där jag inte borde ha fått vara. Där stod vi och låtsaspratade tyska och fyllde våra lungor av vårluft i aprilnatten. Sedan missade jag bussen och det var fint, för jag fick gå hem med en pojke och lyssna på Sigur Ros till klockan blev sex och gryning.

Något jag saknat 2011 som jag vill ha mer av 2012?
- Mer avslutade projekt. Något klart att hålla i handen.

Vad gjorde dig gladare/ledsnare detta året till skillnad från de föregående åren?
- Frihet. Både gladare och ledsnare.


Blir 2012 bättre än 2011?
- 2012 kommer innehålla ett stort vägskäl i mitt liv och kommer på så vis vara kanske mest betydelsefullt någonsin. Det skrämmer mig. Det gör inte 2012 till ett bättre år, men ett viktigare.

Har du blivit sviken i år?
- Det kan man nog påstå, ja.

Nyårslöften?
- Hade ett enda flummigt nyårslöfte som jag gjorde mitt bästa att förhålla mig till. Det innebar att jag inte skulle begränsa min kreativitet, som för mig innebar att jag inte skulle styra och ställa så mycket över vad jag skapade utan mest bara låta det bli vad det blir. Jag har tänkt på det mycket och jag tror att det har påverkat mig positivt.

Har du haft ett förhållande under 2011?

- Ja.

Vart reste du 2011?
- En hel del resande kan jag rapportera om. Förutom en del inrikes resande (Några gånger i Stockholm, Gotland mm.) så har jag varit i Tyskland, Frankrike, Italien, Schweiz och Tjeckien. Alla resor bar med sig olika, uppelvelser, människor, brännmärken. Längtar numera till östeuropa.

Vad ser jag mest fram emot år 2012?
- Sommarnätter och frihet utan rädsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar