Sidor

tisdag 30 augusti 2011

Från tåget.
Jag kan ärligt säga att jag inte hade tråkigt många gånger. Utsikten utanför tågfönstret grep dag i mig och jag satt mest och pekade och försökte få Jon att titta på samma saker som jag.

IMG_6864
Här hade jag ett Broder danielmoment.

IMG_6772

IMG_6771
Alperna och känslan av att befinna sig i mitten av allt.

IMG_6847
När vi inte tittade ut/sov/spelade tetris/lyssnade på musik så spelade vi kort om pastellrosa och blågodisflaskor.

IMG_6741
Ådror.

IMG_6740
Genevesjön. Helt fantastiskt vackert. Tåget åkte längs med sjön i flera kilometer och jag fotograferade hela tiden.
2
Det lilla vi såg av Schweiz var föresten ett ganska intressant hopkok; automat på stationen där man kunde köpa graviditetstest (maybe baby), stor och superfin saluhall där halva Geneve köpte lunch och vi köpte pizza som en stressad kvinna stod och skar upp i bitar. Det var en ganska spännande upplevelse att komma in i ett land och inte veta vad de pratar för språk (i Schweiz pratas nämligen både tyska, franska och italienska), inte veta vad de har för valuta eller vad den är värd. Detta var dock inte något större problem eftersom vi skulle vidare bara några timmar senare.

IMG_6850

IMG_6661
Det fantastiska bakverket macaron. Det här är en med pistage och den sista jag åt i Frankrike (närmare bestämt i Lyon när vi bytte tåg). Den var ljuvlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar