Sidor

lördag 11 juni 2011

Visby del 7

IMG_5294

IMG_5297

Två bilder jag vill visa världen. Inte för att de egentligen är särskilt relevanta men för att de här personerna förtjänar att visas upp.

Överst har vi Asta som är 91 år och dansade på sin 90 års dag. Hon skriver fantastisk poesi, med humor, självironi och verkliga funderingar. Hon tog min hand och sa till mig att jag var söt och begåvad och att jag absolut skulle lyckas med det jag ville. Hon är underbar.

Den unga mannen på den undre bilden vet jag inte vad han heter. Men han hjälpe oss i alla fall med rullstolen till Asta på och av båten och väntade så tålmodigt med oss. Och när han hade glömt bilnycklarna (....ehm ja...det är en lång historia) så _sprang_ han iväg och hämtade dem. En riktig serviceperson som gjorde vårt liv lite enklare (Go Gotlandsfärjorna!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar