Sidor

måndag 4 april 2011

Min helg var en trevlig sak.
I lördags så var jag med pappa i Göteborg på mineralmässan och köpte guld för fyrtio riksdaler. Sedan käkade vi god buffé på etnografiska museet (jag känner att jag börjar komma farligt nära "storbloggarna" i mitt skrivande nu så jag ska omedelbart sluta).

En morfar som ser helt lycklig ut när han bär sitt barnbarn på sina axlar. En sådan människa som man bara vet är snäll rakt igenom.
Två pojkar med funktionärslappar som engagerat säljer mineraler till höger och vänster och hela tiden frågar "Jerry" en medelålders, tålmodig man med mustasch vad det är för sorter.
En pojke som jag råkar trampa på foten, slå i hakan så han biter sig i läppen och boxa i magen (det sista var i och för sig med flit) när vi dansar i den kladdiga, mörka, varma lokal som är Corners källare.
En fantastiskt fin födelsedagstårta i alldeles rätt färger gjort av min brors flickvän Anneli som åts upp av (nästan) hela släkten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar