Sidor

tisdag 12 april 2011

Från att ha varit en dagskrivare har jag blivit en helgskrivare. Veckorna springer förbi fort som vinden. Bara helgerna är någonting värt att komma ihåg. Jag tror inte att jag gillar detta. Varje dag ska omfamnas och bli min på ett eller annat sätt. Men nu kommer våren och sommaren. Det ska bli så igen.

Helgen var i alla fall ganska fantastisk.
I fredags så hängde vi med Gaby and the guns och spelade på b&b. Trots att det knappt var något folk och jag var halvdöd så gick det dugligt. Gaby var jättebra och det var en allmänt härlig kväll.

På lördagen så ritade jag en stor karta över hela världen med massa små pilar och anteckningar för att illustrera mellankrigstiden. Ville testa en ny pluggmetod. Hur det har fungerat återstår att se. Det var bra mycket roligare i alla fall (trots att Kina blev mindre än Tjeckoslovakien). Framåt kvällen så stack jag iväg till Oskarström för inflyttningsfest hos Tim. Trots att musiken spelades från en liten laptop och värden var bakis och trött så blev det en riktigt bra kväll. Kändes för första gången i år som vår på riktigt och man kunde stå ute på balkongen utan att frysa.

I söndags så var det äntligen distriktsfinal i rockkarusellen. Vi åkte i vår fina buss mot Falkenberg på eftermiddagen med våra supportrar. Vi gjorde sjukt bra ifrån oss och kom tvåa. Jag ska inte ljuga och säga att jag inte var besviken när jag stod där uppe. En person sa till mig att min blick blev mordisk när jag hörde ordet "mysigt" i nomineringen och förstod att det var vi. Men såhär i efterhand är jag väldigt nöjd. Även om rockkarusellen är en tävling som är öppen för alla genrer så är det ett faktum att hela juryn bestod av rockmänniskor. Och att vi kom så långt i en sådan tävling är fantastiskt.
En lagom hektisk helg helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Själv så tyckte jag att den gruppen som vann var just "mysig". :) Och jag röstade ju på både er och dem. Varför gillar du inte det ordet?

    SvaraRadera