Sidor

torsdag 31 mars 2011

Stockholmshypoteser del 3

Jag kommer flytta till Stockholm.
Där ska jag bosätta mig i en lägenhet i någon av förorterna.
Om dagarna så ska jag studera samhällsvetenskap med inriktning på kvinnans plats i samhället och där kommer jag ju självklart lära mig att den är vid spisen. Så om kvällarna så kommer jag jobba på att förbättra min creme brulee för att nå absolut perfektion. Perfektion är så klart ett måtto som jag absolut försöker följa och därför läser jag såklart ikapp under min fritid. Allt under ett levande ljus för jag är ju självklart miljömedveten. Just därför syr jag mina egna kläder (för hand såklart för att spara på ström) med kjolstyg i den rätta längden.

I övrigt så engagerar jag mig i föreningslivet och går regelbundet på svenska kyrkans möten och är även med i tre olika bokklubbar för samhällskritisk litteratur.

Jag handlar maten för veckan på onsdagar efter en mycket genomtänkt lista som skrivs på söndag kväll. Detta håller sig naturligtvis inom budgeten för månaden som jag skriver vid varje månadsslut.

I Stockholm lever jag under total kyskhet och ser till att klä mig anständigt för att inte skicka ut fel signaler. Njutning är djävulens påhitt och något bara hans undersåtar ägnar sig åt. I stället så ägnar jag mig åt mina väldigt tillfredställande fritidsintressen.
Där i min lägenhet ska jag vänta på att en trevlig man av arisk börd med kristna värderingar ska uppvakta mig. Först med ett brev eller två där han förklarar sina avsikter och visar sitt genuina intresse. När tiden är inne så dyker han upp vid min dörr med en ros. Om jag då visar mitt samtycke så reser vi till mina föräldrar där han får be om min hand. Om allt går vägen så bor vi snart i ett litet radhus med en liten trädgård, två barn, en hund och en liten bil.
Vi är så lyckliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar