Sidor

söndag 20 mars 2011

Stockholmshypoteser del 2

Jag kommer flytta till Stockholm. In i ett litet mysigt kollektiv där man delar på tepåsar och bekymmer. Jag ska sitta där i mitt rum och lyssna på Edith Piaff och kanske knackar någon av mina rumskamrater på dörren och ber att få vara med och sätter sig på golvet jämte mig och lutar sitt huvud mot min axel. Sedan sitter vi sådär tills klockan är tre på natten och vi säger till varandra på skarpen att vi måste sova.

I Stockholm ska jag träffa världens bästa människor igen och hålla i dem så hårt att de aldrig försvinner. Och vi ska dela på allting i hela världen men ändå inte känns oss utlämnade. Vi ska ta långa promenader och aldrig klä oss i stockholmsytligheten.

Jag ska gå på konstfack och göra och uppleva fantastisk konst. Jag ska älska mina lärare och dyrka dem och sedan sluta dyrka dem för att jag inser att de är pretentiösa fanskap och att mina mamma egentligen är coolare än dem.

Jag ska gå på fantastiska fester med fantastiska samtal och jag ska hångla med vackra och fula människor på nattfuktiga gator och det ska glittra i mina ögon nästan hela tiden.

Jag ska locka mitt hår och gå ut i regnet.

Jag ska klara det.

10 kommentarer:

  1. Helt plötsligt blev jag sugen på att åka till en viss huvudstad...

    SvaraRadera
  2. Man kan leva så utan att dra så långt bort :) Men det är ett underbart liv, hoppas du får det så!

    SvaraRadera
  3. Sure baby,... hångla dig igenom Stockholm,... vägen till success...toppen!Very Impressive.!

    SvaraRadera
  4. Var inte besviken på mig mon ami.

    SvaraRadera
  5. Mon ami? Det måste vara ett riktigt missförstånd.

    SvaraRadera
  6. NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

    Åk till Göteborg istället!!!

    :(

    SvaraRadera
  7. Det kommer du Klara, inga problem (öppet mål ^^)

    SvaraRadera
  8. Okej Anonym.....du är inte den jag trodde du var och det gör mig lite orolig för jag trodde att jag åtminstone hade koll på mina ovänner.

    SvaraRadera
  9. Ser EN rad där det står att du ska hångla med människor, bland otaliga rader om vad annat du planerar att göra i huvudstaden. Förstår inte riktigt hur anonyma personen kan bli så, till synes, upprörd över att du ska "hångla dig igenom" livet i Stockholm. Det var ju liksom inte ens det du sa, herre gud. >< Sättet personen skriver på gör också att det sannerligen osar internettroll. Brukar inte ta sådana anonyma människor på allvar, brukar bara radera deras kommentarer. Det är uppmärksamheten de vill ha, för de får förmodligen för lite av det i sin vardag. :P

    Däremot vill jag påpeka att folk inte är så ytliga i Stockholm som man kan tro. Har bott här i tre år snart & har träffat många människor med mycket djup, procentuellt sett fler än uppe i Norrland men antagligen är folk lika ytliga ungefär var man än befinner sig. Slutsatsen att någon är ytlig kan man ju dock inte bara basera på hur folk klär sig (fast du kanske menade det metaforiskt sett, jag vet inte?) utan det handlar om så mycket annat. Människan är i allmänhet en estetiskt lagd varelse & jag ser inget fel i att bry sig om yta, så länge det inte tar över helt. Då tycker jag att det blir ytligt-tråkigt.

    SvaraRadera