Sidor

tisdag 15 mars 2011

Jag hade en jättekonstig måndag.
Trodde vi skulle spela innebandyturnering men med ett bristande lag så blev det inställt.
Det konstiga började när jag istället för att sitta och spela robot unicorn attack och lyssna på ledsam jazz gick till skolans gym och tränade.
Det konstiga fortsatte med att min mobil påminde mig om att jag skulle äta lunch på Sturehov (skolans restaurang som bemannas av hotel och restaurangelever) för att jag hade varit ambassadör för skolan. Åt kycklingbröst med potatisgratäng till huvudrätt och plättar med vaniljvisp och fruktkompott till efterrätt. Det var magiskt gott. Hade dessutom trevligt sällskap av Johanna och Jimi som är som ett gammalt pensionärspar.

Sedan gick vi för att börja klippa ihop en livefilm från när vi spelade på nolltrefem senast. Tog en paus i påtittandet för att ha lektion. När jag kom tillbaka så hade de kommit jättelångt och det såg fint ut. Som den perfektionist jag är så irriterar jag mig på vissa bitar i vår prestation (borde stämt gitarren noggrannare, borde sjungit hundraprocentigt rent osv).

Efter det fortsatte den konstiga dagen med att jag följde med min bror på kaliträning där vi upprepade samma rörelse med samma arm i två timmar. Den lilla variationen var att vi bytte vad vi hade i handen mellan kniv, stav och ingenting. Konstigt nog så tyckte jag att det var ganska kul. Träningsvärken i min högerarm är inte nådig. Det är en ansträngning att lyfta ett vattenglas. Men jag har alltid gillat träningsvärk. Det känns som man har åstadkommit något då.

Sedan vandrade jag mot staden. En konstig detalj som gör dagen lite konstigare är att jag bar runt på ett skyltdockeben. Jag gick till mcdonalds för att köpa mig lite dyr juice eftersom det är det enda som har öppet halv tio en måndag. Där träffade jag Pantomimkillar och jag såg på dem att de för ett ögonblick funderade på om jag hade blivit galen när jag stod där med mitt ben iklädd träningskläder. Jag förklarade mig snabbt och lyckades förhoppningsvis få situationen att se lite bättre ut.

Min konstiga dag slutade normalt med en dusch och en middag.

2 kommentarer:

  1. James Bond? Annars ett bra inlägg. Gillar socialrealism. Men, det som får mig att kommentera är det fär med Kali (?) träning, intresseväckande. Eller egentligen inte, för det låter precis som att träna gitarr mera renodlat. Rörelser som upprepas, långsamt, och så länge man orkar.
    m.m. med mer än ett M

    SvaraRadera