Sidor

onsdag 9 mars 2011

Fan, alltså jag är en dålig bloggare. Och en dålig skrytare vilket jag i och för sig faktiskt är lite stolt över (jante har sitt hårda grepp om mig trots att jag nog egentligen vill skryta skallen av mig).

Vi, Klara och Drömmarna har vunnit rockkarusellen i Halland!
Bevis:

Vi hade tre deltävlingsspelningar i rockkarusellen under sportlovsveckan. Det var helt fantastiskt roligt men slitigt såklart. Det mesta som kan hända på scen hände; pianostativet gick sönder mitt i en låt och pianot rasade ner men kvicka Billy lyckades fånga det halvt i luften och slutade inte spela mer än några sekunder, vi höll på att komma försent till en spelning för att vi satt och tryckte i oss hamburgare en tio minuters promenad från spelstället när det var en halvtimme kvar tills vi skulle stå på scen, trummickar ramlade ner, Sebbe spelade dubbelt så snabbt, min gitarr lät som en distad metalgitarr på balladen "jag vågar inte kyssa dig". Men sådant märker ingen förutom oss. Dessutom blir det saker man alltid kommer att komma ihåg och skratta åt. Vårt slit gav i alla fall utdelning och nu ska vi spela distriktsfinal i Falkhallen den tionde april!

Något fantastiskt som hände idag var att vi spelade live i radio. Lyssna där. Det gick jättebra, riktigt nöjd faktiskt.

Nu ska jag lägga mitt rockstjärneliv åt sidan lite och dra till skolan.

1 kommentar:

  1. Dålig bloggare (i betydelsen 'dålig på att blogga') = bra. Dålig skrytare = bättre.

    SvaraRadera