Sidor

onsdag 23 februari 2011

Stockholmshypoteser

jag kommer inte överleva en månad i stockholm
jag är inte tillräckligt snygg, rolig, extrovert och lättpratad
jag kommer mosas i stockholm
kommer hamna utanför

ingen kommer älska mig
jag kommer gå runt med min fula dialekt och mina fula, gamla kläder
allting med mig kommer vara fel och jag kommer känna mig osäker och bonnig hela tiden

jag kanske gör ett försök att passa in
köper kläder på alla de rätta ställena, går ner några kilon, börjar prata stockholmska och blir dryg som fan för det är ju så de gör
det kommer inte funka och jag kommer falla djupare i det hålet jag har grävt för mig själv

jag kommer sitta ensam i min lilla lägenhet i någon av stockholms fula förorter och inte våga gå ut för att mannen i jourbutiken är coolare än mig

jag kan inte flytta till stockholm
sån jävla dum idé

4 kommentarer:

  1. Jag tror att det är först när man försöker vara någon annan än sig själv som det går fel.

    Var dig själv och gör vad du tycker om så kommer allt bli bra oavsätt om du är i stora huvudstaden eller ej.

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig lite granna.
    För jag sitter bara här, ensam, i min lilla etta i den fula förorten. Med mina "lite för många kilon" och lite för trevliga approach för att egentligen kunna passa in.

    Och så funderar jag lite över vad i hela friden jag gör här egentligen.

    SvaraRadera
  3. i stockholm kan du fika med mig, då är du inte ensam!

    SvaraRadera
  4. Man borde starta en stödgrupp för bonnläppar i Stockholm.
    Om jag lyckas samla på mig tillräckligt många att fika med så vågar jag kanske.

    SvaraRadera