Sidor

tisdag 15 februari 2011

лето

IMG_2589

IMG_6574

IMG_1566

IMG_1314

IMG_0754

IMG_1394

IMG_1324

IMG_1553

IMG_2719

_MG_8004

_MG_7903


Avlider av sommarlängtan. Den brukar komma nu, såhär en bit in på året när vintern envist håller ett fast grepp.

Tänker på sommaren.
När jag satt på glasverandan och ritade av smörblommor, spelade memory och spel med fula röda glasögon, bakade jordgubbstårta utan någon särskild anledning, åt frukost i timmar och drack så mycket te att man behövde gå på toaletten hela tiden, hittade glittrande stenar (en som fortfarande ligger kvar i min väska), åt hallon från buskarna och blåbär som vi la i den vita filen och det blev sådär fantastisk fint att man inte ville äta upp det, cyklade iväg planlöst och hittade fjuniga andungar vid vägkanten, badade i solnedgången, brände mig på en brännmanet för första gången, lyssnade på José Gonzalez och åt ljuvliga vegetariska pastarullar. Och när vi åkte till Barcelona och spatserade runt i små gränder, åt chokladpudding till frukost och oreos till kvällsmat, tittade på arkitektur, låg på taket och tittade ut över hela Barcelona som ståtligt befann sig under oss. Strandvistelser och Way Out West utan en endaste regndroppe. Bara daggen i ryggen när man hade sett Shout out louds, Anna Ternheim, Henrik Berggren, Pavement, Håkan Hellström och Laura Marling på samma dag.

I sommar är jag ensam. Man skulle kunna säga fri, men det är inte så det känns.
Men jag är övertygad om att det kommer bli en sommar att leva på.

4 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur det känns. har också helt sjuk sommarlängtan xP

    väldigt fina bilder.

    SvaraRadera
  2. Fri som i att inte ha något planerat, men också fri som i att leva som man vill. Att leva utan mål. Att leva utan att det ska hända något speciellt, att leva som att det finns ingenstans det kan leda liksom.

    Det är sommar för mig,

    Underbara bilder.

    SvaraRadera
  3. Misslyckade försök till pannkakor före en lång bussersa, kvällspromenader runt sjöar med träningsverktyg, sushi-åka-runt, kvällsdopp med Karin och nästintill oändligt mkt mer. Känslan av att vi två kunde klara vad som helst, bara vi var tillsammans, känslan som du glömt.

    Du har alltid varit fri, och du kommer ha minst lika mycket att göra nästa sommar med 1000 olika människor, du behöver inte oroa dig.

    Men förra sommaren kommer inte tillbaka, och den är min.

    SvaraRadera
  4. Jag kommer alltid komma ihåg den som vår.

    SvaraRadera