Sidor

torsdag 20 januari 2011

Tiden går och jag har börjat bli sådär jobbigt upptagen, listskrivande, stressad.

Jag hinner till exempel inte berätta om allt fantastisk som händer här och på samma sätt så hinner jag inte ta in det och njuta ordentligt av det. Det suger.

I tisdags så körde vi på en älg. Backspegeln krossades men vi och skadades inte på något sätt och jag tror älgen kom undan med några blåmärken. Det var ingen fara tills folk började berätta för mig hur illa det hade kunnat gå. Det drog ner en annars mycket trevlig studiedag.

I onsdags skolslarvade jag och kom försent till min enda lektion. Sedan gick jag för tidigt av misstag (räknade fel på en timme). Så istället för att åka direkt och repa så satte jag mig på biblioteket med en hög fotoböcker och just en av de fotoböckerna var "Om Mamma" av Yngve Baum. Jag grät mig rakt igenom den. För att det var så fantastiskt fint och så fruktansvärt, fruktansvärt sorgligt. Om livet och döden och om mänsklighet. När jag kom hem hade jag fått ett brev. Det är totalt jättehemligt men jag blir helt varm när jag läser det.

I dag så försov jag mig tre timmar. Självdisciplinen har inte varit så bra den här veckan om man säger så. Hade i alla fall en ganska vanlig dag. Matte, Engelska, Historia och lite krångel med vår skoltidning. Nu på kvällen fick jag ett mail med en inspelning av min låt "Du får mig" gjord av Sebbe och Nima där Nima (basisten) spelar gitarr. Det gjorde min dag. Tack grabbar!

I morgon ska vi spela och sedan drar musikexplosionen igång. Musik hela helgen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar