Sidor

fredag 14 januari 2011

I morse var jag på så dåligt humör att jag knappt pratade med någon familjemedlem. På bussen skrev jag en liten anteckning i min moleskine som löd "En dag för att gå vilse i de vita skogarna men istället ska jag förpassas till en tegelbyggnad och läsa om textkommunikation".

Efter det har dagen bara blivit bättre.
På mattelektionen så lyckades jag lösa några tal vilket jag faktiskt inte har gjort på alldeles för länge. Det kändes fantastiskt. På historian så fick vi lära oss om USA:a uppkomst och kommunistgnälla lite över deras tafatta sätt att skriva "The declaration of independence" och sedan tro att alla människor automatiskt ska födas jämlika. Sedan, lite snackande med tvkompisar, lite sånglektion, lite möte och lite utskrivande av pilar.

På vägen hem så diskuterades konst, finkultur och fulkultur i ett klassperspektiv.
Varför är Mozart allmänbildning men inte Barbados?

En rolig idé jag fick idag som jag skriver här delvis för att komma ihåg.
Jag vill lära mig frasen "Skulle jag kunna få ett glas vatten?" på alla världens språk.

I morgon är det GrottCon! Spel och umgänge i dagarna tre! Kom dit vetjja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar