Sidor

söndag 17 oktober 2010

Dagen började med att jag åkte in till staden för att samla in lite pengar till världens barn med mina fina unf-kompisar. Det var en bra start på dagen att stå i solen, dansa, sjunga och skramla med en bössa i ansiktet på folk. Jag köpte även äntligen mitt nya musikspelningsdon (en grön liten Ipod Shuffle).

När jag kom hem efter några timmar så proppade jag min Ipod full av Håkan, Sigur Ros och Kings of Convenience och tog en lång promenad över oändliga åkrar. Träffade på några katter, tog mig över en å och ramlade i (kallt att traska hem blöt när det nästan är minusgrader).

När jag hade kommit hem och blivit varm igen så tog jag mig ut igen, mot Oskarström för att promenera med Mårten. Vi låg på skolgården, tittade på stjärnorna och gjorde små moln av våra andetag. Ända tills det var svårt att känna fingrarna i vantarna.

Jag tror jag varit mer utomhus än inomhus idag, det är ovanligt.
Det känns som om jag aldrig kommer sluta frysa.

3 kommentarer:

  1. Frysmys! Fint =)

    SvaraRadera
  2. Min vinter ska bara vara frysmysig, det har jag bannemig bestämt!

    SvaraRadera
  3. Frysa hellre än mysa. Värden är ju kall.

    SvaraRadera